.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بيانيه رسمي حضور دكتر محسن رضايي در انتخابات
علت توفيق نظام در بُعد سياسي آن است كه يك تيم پيشرو به رهبري حضرت امام(ره) تحول سياسي را در جامعه ايران به‌وجود آوردند و نهادهاي سياسي از قبيل قانونمندي آزادي و مردم سالاري، استقلال را بنيان نهاده و جانشين صالح ايشان هم اين دستاوردها را تا امروز پاسداري كرده و ايران را به قدرت سياسي دفاعي منطقه تبديل نموده‌اند.

دكتر محسن رضايي در بيانيه اي خطاب به ملت شريف ايران حضور خود در عرصه دهمين انتخابات رياست جمهوري را اعلام كرد. متن اين بيانيه به اين شرح است:

بسمه تعالي

مردم شريف، نجيب و قدرشناس ايران

در طول دوازده سال پرفراز و نشیب گذشته، پيشرفتها، تغييرات و نيز انحرافات، آسيب ها و خطاهاي زیادي را در عرصه سياسي و مديريتي اجرائي كشور شاهد بوده ايم. اينجانب نيز در كنار شما ملت عزيز وصبور با نگاهي مثبت و انديشه اي سازنده ضمن همكاري با دولتهاي گذشته، تلاش خود را به احياي امر سياست گذاري كه يك خلاء راهبردي و كليدي در اداره امور كشور بود معطوف داشتم.

ثمره اين تلاش گروهي به همراه جمع فراواني از نخبگان علمي، سياسي و دانشگاهي كشور به فضل خدا منجر به تدوين كتاب دوم انقلاب كه مجموعه ارزشمند سياستهاي كلي نظام از جمله چشم انداز 20 ساله، سياستهاي كلي اصل 44 و ساير موارد ديگر مي باشد، شد كه به همت اعضاي محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام تهيه و با توجه به رهنمود‌هاي رهبر فرزانه و حكيم انقلاب به عنوان نقشه راه آينده كشور تاييد و ابلاغ گرديده است.

در اين بين احساس كردم تغييرات حاصله و پيشرفتهاي ناشي از آن پاسخگوي جهش لازم در اداره كشور و حل مشكلات اساسي جامعه نبوده، چه رسد به آنكه بخواهد كتاب دوم انقلاب را عملي سازد، از اين رو با يك جمع‌بندي جامع، خود را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري نهم آماده كردم كه دو روز قبل از انتخابات به دو علت از صحنه كنار رفتم، نخست اينكه برداشت كردم از حمايت گسترده‌اي براي تحقق ايده‌ها و تغييرات مورد نظر بر‌خوردار نيستم و دوم، اعتراض به نحوه برگزاري انتخابات.

از آن زمان به اين سو تلاش كردم كه براي كارآمدتر كردن مردمسالاري، انتخابات و مديريت دولت، به رايزني‌ها و مشورت با دلسوزان نظام و مردم بپردازم. به باور اينجانب ما حصل اين مطالعات تغييري است كه بايد در اداره كشور با تشكيل دولت‌هاي ائتلافي بجاي دولتهاي فرد‌گرا تحقق يابد به عبارت ديگر «برنامه محوري» جايگزين اعمال سليقه فردي، تك انديشي و يكسونگري شود.

اميد مي‌رفت براي تحقق ايده مذكور يكي ديگر از دوستان كه نظريه دولت ائتلافي را پذيرفته و متعهد به برنامه‌هاي آن بود قدم به عرصه انتخابات گذاره و اينجانب به همراهي سايرين، وي رادر انجام وظيفه كمك نماييم تا دولتي كارآمد و متعهد، و برخاسته از آراي مردم مسند اجرا را عهد دار شود.

در اين حال انتظار داشتم كه گفتمان، اهداف و برنامه‌هاي نامزدهائي كه به صحنه مي‌آيند كشور را از حضور اينجانب در صحنه انتخابات بي‌نياز سازد ولي تلاش‌هاي فراوان توأم با صبر و انتظار، بي‌نتيجه ماند و به دلايل زير و پس از اينكه مدتي كه ديگر نامزدهاي انتخاباتي بخش زيادي از مسير را طي كرده‌اند تصميم گرفتم به صحنه انتخابات وارد شوم. لازم است پيشاپيش تصريح كنم كه انجام تكليف در شرايط حساس كشور مقدم بر هر نتيجه‌ ديگري است؛ اگرچه مي‌دانم ملت بزرگ ايران، خالق حوادث بزرگ‌اند و فرزندان و خدمتگزاران خود را تنها رها نمي‌كنند.

ـ اما چرا احساس تكليف؟

انتخابات رياست جمهوري، ميدان شكل‌گيري معرفت جمعي و اراده و عزم ملي براي دوره‌اي 4 ساله است و طرح نشدن مهم‌ترين مسائل جامعه و راه‌حل‌هاي برون‌رفت از آن، ظلم بزرگي به اين معرفت و عزم و اراده ملي است. به نظر مي‌رسد عليرغم آنكه كه اكثر نامزدهاي انتخاباتي از بزرگان و شخصيت‌هاي قابل احترام هستند اما فاقد يك تحليل راهبردي از شرايط جامعه، كشور و نظام بوده و متأسفانه كمتر توجه و تأكيدي بر مهمترين و اساسي‌ترين مسائل جامعه در آراء و برنامه ها يشان لحاظ شده است. براي مثال موضوعي از جانب آنها مطرح مي‌شود اما راه حلي براي برون رفت از آن ارائه نمي‌شود.

من به ملت عزيز و نخبگان سرافراز ملت ايران ضمن بشارت پايان يافتن توطئه‌ها تلاشهاي دشمنان در براندازي نظام جمهوري اسلامي، اعلان خطر مي‌كنم:

1ـ از دست رفتن فرصت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي در داخل ، منطقه و نظام‌بين‌الملل براي ايران عزيز.

2ـ تهديدات داخلي از جمله بيكاري، تورم، فقر، مواد مخدر و ساير آسيب‌هاي اجتماعي كه سبب جاري بودن ده‌ميليون پرونده قضايي در سال ، قريب صد‌هزار مجروح و كشته در تصادفات و مثالهم در نتيجه ضعيف شدن نشاط و آرامش در جامعه.

3ـ ضعيف شدن اخلاق در عرصه سياست و حكمراني كه تا سطح جامعه دامن گسترده و دولتی شدن از سوی ديگر امر به معروف و نهي از منكر و دور شدن مردم به عنوان بانیان اصلی این امر.

4ـ تفرقه افکنی و تشتت بين دولت و اقوام و بين شيعه و سني افزايش يافته و وحدت كه اساس انقلاب و حيات سياسي ايران است اکنون با تهدید جدی روبروست.

5ـ برخي از دولتمردان و سياسيون، ناكارآمدي خود و گروهشان را به پاي نظام مي‌نويسند و با وجود علاقه و اعتقاد راسخ مردم به رهبري و نظام اسلامي، ممكن است این مهم را متوجه نظام و رهبری کنند.

6ـ جبهه‌بندي‌هاي جديد در جهان اسلام عليه ايران اسلامي و اسلام رو به گسترش است.

7-ایجاد فضای امنیتی بجای گسترش آسايش و آرامش در کشور.

با لحاظ همه موارد بالا ورود من به صحنه انتخابات يا موجب كسب مسئوليت‌ رياست‌جمهوري و رياست دولت آینده خواهد شد كه در این صورت بر اساس برنامه های موثر و مفیدی که تهیه کرده ام دغدغه‌هاي فوق را برطرف خواهم کرد. يا در غير‌اينصورت در شكل‌گيري معرفت جمعي و عزم و اراده ملي تأثير خواهم گذاشت و خواهم کوشید، دولت آينده به مسير درست‌تري هدايت شود امید است با این تدبیر از فرصت‌سوز‌ي‌ها كاسته و نشاط و آرامش در جامعة ما فراگير و پيشرفت و توسعه، شتاب بيشتري به‌خود بيابد. اگرچه در آينده برنامه‌هاي خود را توضيح خواهم داد ولي لازم مي‌دانم به چند نكته مهم اشاره نمايم:

1ـ ضرورت تغيير الگوي مديريت كشور:

ساختار حكومت ايران در اثر پيروزي انقلاب اسلامي از بُعد سياسي متحول و از نظام سياسي شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي تغيير يافته است ليكن در بُعد اداري و مديريت طي 30 ‌سال اخير تغيير چنداني صورت نگرفته و آن اصلاحات قليلي كه صورت گرفته در اين اواخر دچار چالش گرديده است.

علت توفيق نظام در بُعد سياسي آن است كه يك تيم پيشرو به رهبري حضرت امام(ره) تحول سياسي را در جامعه ايران به‌وجود آوردند و نهادهاي سياسي از قبيل قانونمندي آزادي و مردم سالاري، استقلال را بنيان نهاده و جانشين صالح ايشان هم اين دستاوردها را تا امروز پاسداري كرده و ايران را به قدرت سياسي دفاعي منطقه تبديل نموده‌اند.

به‌همين دليل حكومت‌داري در كشور خوب صورت مي‌گيرد ولي حكمراني و مديريت كشور كه عمدتاً در اختيار دولت است، از ابتداي انقلاب در بُعد اداري و مديريتي كمتر، تيم پيشرو و خلاقي به خود ديده است. لذا كشتي كهنه‌اي كه تعميرات جزئي در آن انجام شده قادر به حمل جامعه بزرگ ايران نيست.

حال اگر كسي پيدا شود كه همين تعميرات جزئي را هم به هر بهانه‌اي خراب كند، ممكن است كشتي را غرق نمايد. اكنون كشوربه يك تيم پيشرو نياز دارد كه الگوي مديريتي كشور را تغيير دهد. من و دوستانم براي اين كار آمده تا با كمك تجارب چهل‌ سال فعاليت سياسي و مبارزاتي و علم و دانش اداره صحنه‌هاي بزرگ و آنچه كه آموخته‌ايم و مطالعه‌اي كه طي 12 سال اخير در مجمع تشخيص مصلحت نظام به كمك نخبگان كشور انجام، باني يك تحول مديريتي و اداري شده و الگوي مديريتي كشور را تغيير دهيم. اولويت اين اصلاحات ايجاد يك دولت ائتلافي، فراگير، خدمتگزار و صديق، متشكل از تمامي نخبگان كشور است.

2ـ ضرورت رعايت و ترويج اخلاق سياسي در جامعه:

رعايت شفافيت، صداقت، اخلاق اسلامي و كرامت انساني در سياست، اصولي ماندگار و ضروري است، در حاليكه امروز مشاهده مي‌شود اين امر مهم در حال محو شدن و بازيهاي سياسي و رواني در حال ظهور است.

3ـ ضرورت برنامه‌ محوري به جاي فردمحوري:

جلوگيري از دوقطبي شدن انتخابات و نهادينه شدن نزاع‌هاي سياسي حاصل از آن، مانع شدن از فرد محوري در رأس قوه مجريه و تثبيت برنامه‌محوري به جاي سليقه‌محوري و تشكيل يك دولت ائتلافي كارآمد و متعهد در جهت به‌كارگيري حداكثر ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي مديريتي، از ضروري‌ترين اصلاحات ساختاري و هدفمند كشور است كه مي‌بايست طي چهار سال آينده صورت گيرد.

4ـ احياي جريانات اصيل خدمتگذار با تكيه بر اصولگرايي انقلابي:

با منحصر شدن جريان اصولگرايي و انقلابي به يك مجموعه خاص، نخستين گام در كشاندن كشور به بن‌بست سياسي خواهد بود و بايد اقدامي جدي در راستاي احياء مجدد جريان اصولگرايي انقلابي و ارزشي كرد كه دربرگيرنده تمامي نيروهاي معتقد، مؤمن، ارزشي و اصلاح‌گر در روند انقلاب اسلامي و كشور است.

اميد فراواني بود تا فرد ديگري اين وظيفه مهم و خطير را پذيرفته و پرچمداري آن را عهده دار شود و حقير هم به او كمك مي‌كردم.

اكنون، استوار، مصمم و صادقانه و بر مبناي اصول اخلاقي آمده‌ام و اميدوارم كه به پشتوانة ملت شريف و سرافراز و عنايات حضرت ولي‌عصر(عج) رستگار و پيروز شده و ايران را به جايگاه شايسته‌تري برسانيم.

محسن رضايي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 ارديبهشت 1388
درود وسلام خدا بر شهیدان راه حق، درود و سلام خدا بر رفیقان شهیدان، سلام بر آقا محسن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.